شېھىدلار ئۆلمەس

شېھىدلار ئۆلمەس _ شېھىدلار مەڭگۇ ھاياتتۇر
ﺷﯧﮭﯩﺪﻻﺭ ﮪﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺳﻪﻟﺒﻰ ﭘﯩﻜﯩﺮ ﻳﯜﺭﮔﯜﺯﮔﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﯩﺰ ﺋﻪﻣﻪﺱ ، بەلكى ﺷﯘ (ﺭﻭﮪﻰ ﭘﺎﻙ) ﺷﻪﮪﯩﺪﻻﺭ ﻛﻪﭼﯜﺭﻣﯩﺴﻪ كېرەك   !
ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺟﺎﻥ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻨﻰ ﺷﯧﮭﯩﺪ ( ﺷﯘﮪﻪﺩﺍ ) ﺩﯨﻴﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺑﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺷﻪﮪﯩﺪ ﺩﯨﻴﯩﻠﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﻠﯩﺮﻯ ﺗﯜﯞﻩﻧﺪﯨﻜﯩﭽﻪ. 
ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﯩﺮ ﻛﯩﺸﻰ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎﻧﻜﻰ : ﺋﯘ ﻛﯩﺸﯩﻨﯩﯔ_ ﺟﻪﻧﻨﻪﺗﻜﻪ ﻛﯩﺮﯨﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ، ﺭﻩﺳﯘﻟﯘلۇللاھ سەللەلاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم ﺗﻪﺭﭘﯩﺪﯨﻦ ﺧﻪﯞﻩﺭ ﺑﯩﺮﯨﻠﮕﻪﻥ.
  ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﯩﺮ ﻛﯩﺸﻰ ﺷﻪﮪﯩﺪ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎﻧﻜﻰ : ﺋﯘ ﻛﯩﺸﻰ_ ﺋﯚﻟﯜﺵ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﺑﯩﺮ ﺗﯜﺭﻛﯜﻡ ﺭﻩﮪﻤﻪﺕ ﭘﻪﺭﯨﺸﺘﻪﻟﯩﺮﻯ ﮪﺎﺯﯨﺮ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﯩﺮ ﻛﯩﺸﻰ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎﻧﻜﻰ : ﺋﯘ ﻛﯩﺸﻰ_ ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﺗﻪﺭﭘﯩﺪﯨﻦ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﮪﺎﻟﺪﺍ ، ﺋﯜﻟﯜﺵ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﺟﻪﻧﻨﻪﺕ ﻧﯩﻤﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻛﯚﺭﮔﻪﻥ ﯞﻩ ﺭﯨﺰﻗﯩﻠﺎﻧﺪﯗﺭﯨﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻛﯩﺸﯩﺪﯗﺭ . 
ﺷﯧﮭﯩﺪﻟﯩﻚ_ ﻣﯘﮪﻪﻣﻤﻪﺩ ئەلەيھىسسالام ﻧﯩﯔ ﺋﯜﻣﻤﯩﺘﯩﮕﻪ ﺋﺎﻻﮪﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮﯨﻠﮕﻪﻥ ﺑﯜﻳﯜﻙ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﻩﺩﯗﺭ. ﻗﯘﺭئاﻧﻰ ﻛﻪﺭﯨﻤﺪﻩ ؛ ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﻟﯜﻙ ﺩﯨﻤﻪﯕﻠﺎﺭ ! ﺋﯘﻻﺭ ﺗﯩﺮﻛﺘﯘﺭ، ﻓﻪﻗﻪﺕ ﺳﯩﻠﻪﺭ ﺑﯩﻠﻤﻪﻳﺴﯩﻠﻪﺭ؛ (ﺳﯜﺭﻩ ﺑﻪﻗﻪﺭﻩ 2/ 154) . ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﻟﺪﻯ ﺩﯨﻤﻪﯕﻠﺎﺭ! ﺋﯘﻻﺭ ﺗﯩﺮﯨﻜﺘﯘﺭ. ﻳﺎﺭﺍﺗﻘﺎﻥ ﺭﻩﺑﺒﻰ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﺭﯨﺰﻗﯩﻠﺎﻧﺪﯗﺭﯗﻟﻤﺎﻗﺘﺎﺩﯗﺭ؛ (ﺳﯜﺭﻩ ﺋﺎﻟﻰ ﺋﯩﻤﺮﺍﻥ 3/169) ﺩﯨﻴﯩﻠﮕﻪﻥ. 
ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﯩﺮﯨﻤﯩﺰ مۇھممەد ئەلەيھىسسالام ﺑﯩﺮ ﮪﻪﺩﯨﺴﺘﻪ ؛ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﺟﻪﻧﻨﻪﺗﺘﻪﺩﯗﺭ؛ ﺩﯨﮕﻪﻥ ( ﺋﻪﺑﯘ ﺩﺍﯞﯗﺩ ، ؛ﺟﯩﮭﺎﺩ؛،25) ﻳﻪﻧﻪ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺑﯩﺮ ﮪﻪﺩﯨﺴﺘﻪ ؛ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﮪﯘﺯﯗﺭﯨﺪﺍ ﺑﯜﻳﯜﻙ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﯨﮕﻪ ﺋﻪﺭﯨﺸﻜﻪﻥ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺋﯜﺯﻯ ﺋﺎﺩﻩﻣﻠﻪﺭ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻥ ﻛﯩﺸﻰ ، ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﮪﻪﻣﻤﻪ ﻧﻪﺭﺳﻪ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺑﯩﺮﯨﻠﮕﻪﻥ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮﺩﯨﻤﯘ ، ﺷﯧﮭﯩﺪﺗﯩﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﮪﯧﭽﻜﯩﻢ ﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯨﻦ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﻛﯧﻠﯩﺸﻨﻰ ﺋﺎﺭﺯﯗ ﻗﯩﻠﻤﺎﻳﺪﯗ. ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺷﯧﮭﯩﺪﻟﻪﺭ، ﺷﻪﮪﯩﺪﻟﯩﻜﻨﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﺋﯜﺳﺘﯜﻥ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺭﺗﯩﺒﻪ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﮔﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ، ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﻗﺎﻳﺘﯩﭗ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺭﺗﻪ ﺷﻪﮪﯩﺪ ﺑﯘﻻﭖ ، ﻳﯧﯖﯩﺪﯨﻦ ﺷﺎﮪﺎﺩەﺕ ﺷﻪﺭﺑﯩﺘﻰ ﺋﯩﭽﯩﺸﻨﻰ ﺋﺎﺭﺯﯗ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺑﺎﻳﺎﻥ قىلىنغان .  
ﺋﯩﺴﻠﺎﻡ ﺩﯨﻨﯩﺪﺍ ﺷﻪﮪﯩﺪﻟﯩﻚ ﺋﻪﯓ ﺋﺎﻟﻰ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﻩ ﮪﯩﺴﺎﭘﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﯞﻩ ئۇلار ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻧﻠﻪﺭ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﯨﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﯘﻛﺎﭘﺎﺗﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﭼﻘﺎ، ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻠﺎﺭ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯚﻟﻤﻪﻙ ﺋﻪﯓ ﺳﯜﻳﯜﻣﻠﯜﻙ ﯞﻩ ﺋﻪﯓ ﺋﺎﺭﺯﯗ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﯩﺮ ﺋﻪﻣﻪﻝ ﮪﺎﻟﯩﺘﯩﮕﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ. ﻛﯚﭘﻠﯩﮕﻪﻥ ﮪﻪﺩﯨﺴﺘﻪ ، ﻗﺎﻳﺴﻰ ﮪﺎﻟﻪﺗﺘﻪ ﺋﯚﻟﮕﻪﻥ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻥ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﺑﯘﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﮪﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺋﯩﺰﺍﮪﺎﺗﻠﺎﺭ ﻛﯚﺭﺳﯜﺗﯜﻟﮕﻪﻥ . ﺑﯩﺮ ﮪﻪﺩﯨﺴﺘﻪ ؛ بىر مۇسۇلمان ﺟﯧﻨﻰ ، ﻣﯧﻠﻰ ﯞﻩ ﺋﯩﭙﭙﻪﺕ-ﻧﯘﻣﯘﺳﯩﻨﻰ ﻗﻮﻏﺪﺍﺵ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯚﻟﮕﻪﻥ بولسا ﺷﯧﮭﯩﺪ ﺑﯘﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﻛﯚﺭﺳﯜﺗﯜﻟﮕﻪﻥ. چۈنكى ﻣﯘﺩﺍﭘﯩﺌﻪ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ( ﺳﺎﻗﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ) ئىسلام ﺩﯨﻨﻨﯩﯔ ﯞەﺯﯨﭙﻪﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﻮﻟﻐﺎچقا، ﺟﺎﻥ - ﻣﺎﻝ ﯞﻩ ﺋﯩﭙﭙﻪﺕ - ﻧﯘﻣﯘﺱىنى قوغداش ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯚﻟﻪﺷﻨﯩﯔ ، ﺷﯧﮭﯩﺪﻟﯩﻚ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﯨﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﯜﭘﻪﺗﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ، ﺑﯘ ﮪﻪﻗﺘﻪ ﺩﯨﻨﯩﻤﯩﺰﺩﺍ ﺋﯩﻨﺘﺎﻳﯩﻦ ﻣﯘﮪﯩﻢ ﺋﻪﮪﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﻪﺭﮔﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﻛﯚﺭﺳﯜﺗﯜﻟﻤﻪﻛﺘﻪ. ﺋﯩﺴﻠﺎﻡ ﮪﯘﻗﯘﻗﭽﯩﻠﯩﺮﻯ ﺩﯗﻧﻴﺎ-ﺋﺎﺧﯩﺮﻩﺗﻠﯩﻚ ﮪﯜﻛﯜﻣﻠﻪﺭ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺑﯘﻳﯩﭽﻪ، ﺷﻪﮪﯩﺪﻻﺭ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﯨﺴﯩﻨﻰ ﺋﯜﭺ ﺗﯜﺭﮔﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﻐﺎن. بىرنجى _ ﮪﻪﻡ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﮪﻪﻡ ﺋﺎﺧﯩﺮﻩﺕ ﮪﯚﻛﯜﻣﻠﯩﺮﻯ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺑﯘﻳﯩﭽﻪ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﮪﯩﺴﺎﭘﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﺎﺭ: ﺑﯘﻻﺭ ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯘﺭﯗﺵ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ بۇلۇپ ، ئۇﻻﺭ ﮪﻪﻗﯩﻘﻰ ﺷﻪﮪﯩﺪ . ئۇﻻﺭنى ﮪﯚﻛﻤﻪﻥ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﺩﯨﻴﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺷﻪﮪﯩﺪﻻﺭ ﻳﯘﻳﯘﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ، ﻗﺎﻧﻠﯩﻖ ﻛﯩﻴﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺩﻩﭘﻨﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯗ. ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺷﯘ ﻗﺎﻧﻠﯩﻖ ﻛﯩﻴﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺋﯘﻻﺭغا ﻛﯧپەﻧﻠﯩﻚ ﮪﯩﺴﺎﭘﻠﯩﻨﯩﺪﯗ. ﻳﯧﻨﯩﺪﯨﻜﻰ ﻗﯘﺭﺍﻝ ﯞﻩ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺋﯧﻐﯩﺮﻟﯩﻘﻠﺎﺭ ﺋﯧﻠﯩﻨﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺟﯧﻨﺎﺯﻩ ﻧﺎﻣﯩﺰﻯ ﺋﯘﻗﯘﻟﯘﭖ ﺩﻩﭘﻨﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯗ. ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺋﯜﭺ ﻣﻪﺯﮪﻪﭘﻨﯩﯔ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﭽﻪ ، ﺷﯧﮭﯩﺪﻻﺭﻧﯩﯔ ﻳﯘﻳﯘﻟﯩﺸﻰ ﻛﯧﺮەﻙ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﯩﻨﯩﺪەﻙ ، ﺋﯘﻻﺭﻏﺎ ﺟىناﺯﻩ ﻧﺎﻣﯩﺰﻯ ﺋﯘﻗﯘﺷﻤﯘ ﺯﯛﺭﯛﻝ ﺋﻪﻣﻪﺱ، (ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺷﻪﮪﯩﺪﻧﯩﯔ ﻣﺎﻗﺎﻣﻰ ﻳﯜﻛﺴﻪﻙ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ) ﺩەيدۇ. 
 ئىككىنجى _ پەﻗﻪﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﮪﯚﻛﯜﻣﻠﯩﺮﻯ ﻛﯚﺯﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺧﯘﺳﯘﺳﯩﺪﺍ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﮪﯩﺴﺎﭘﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﺎﺭ: ئۇﻻﺭ ﻗﻪﻟﺒﯩﺪﻩ ﻧﯩﻔﺎﻕ ﺋﺎﻻﻣﯩﺘﻰ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ، ﺗﺎﺷﻘﻰ ﻛﯚﺭﯛﻧﯩﺸﻰ ﺋﯩﺘﯩﺒﺎﺭﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ، ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻥ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﮕﻪ ﮪﯚﻛﯜﻡ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻠﺎﺭﻧﯩﯔ ﺳﯧﭙﯩﺪﻩ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ ﮪﺎﻟﯩﺘﯩﺪﻩ ﺩﯛﺷﻤﻪﻧﻨﯩﯔ ﺋﯘﻗﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯚﻟﮕﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺑﯘﻟﯘﭖ، ﺋﯘﻻﺭﻏﺎ ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﺋېلىپ ﺑﯧﺮﯨﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﻪ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﯩﺪﺍ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﯩﺴﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﻠﯩﺪﯗ.  
ئۈچۈنجى _ ﻣﯘﺗﻠﻪﻕ ﺋﺎﺧﯩﺮەﺕ ﮪﯚﻛﯜﻣﻠﯩﺮﻯ ﻛﯚﺯﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺑﯘﻳﯩﭽﻪ ﺷﯧﮭﯩﺪ ﮪﯩﺴﺎﭘﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻧلاﺭ: ﺋﯘﻻﺭ ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﻳﯘﻟﯩﺪﺍ ﺋﯘﺭﯗﺵ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﯞﺍﻗﯩﺘﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺋﯘﭼﺮﯨﻐﺎﻥ ﺟﺎﺭﺍﮪﻪﺕ-ﺯەخمەلىرﻯ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﻰ ، ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﯞﺍﻗﯩﺘﻠﺎﺭﺩﺍ ﯞﺍﭘﺎﺕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﺩﯗﺭ . ﻗﯘﺭئان كەرىمدە؛ ﺋﺎﻟﻠﺎﮪﻘﺎ ﯞە ئاللاھنىڭ ﺋﻪﻟﭽﯩﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ئىتائەت ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ، ﺋﺎﻟﻠﺎﮪﻨﯩﯔ ﻧﯩﻤﻪﺗﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﺳﺎﺯﺍﯞەﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﻪﺭﻟﻪﺭ، ﺳﯩﺪﺩﯨﻘﻠﺎﺭ ، ﺷﯧﮭﯩﺪﻻﺭ ﯞﻩ ﺳﺎﻟﯩﮭ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﺑﯘﻟﯩﺪﯗ؛ ( ﺳﯜﺭﻩ ﻧﯩﺴﺎ 4/69 ) بۇ خۇش بىشارەت بىلەن ، ﺷﯧﮭﯩﺪﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﮪﯘﺯﯗﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﯨﺴﯩﮕﻪ ﺋﯩﺸﺎﺭەﺕ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ، ﺋﺎﻟﻠﺎﮪﻘﺎ ﯞﻩ ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﻪﺭﮔﻪ ﺋﯩﺘﺎﺋﻪﺕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ، ﻳﻪﻧﻰ ﺋﯩﺴﻠﺎﻡ ﺩﯨﻨﻨﯩﯔ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ ﮪﯚﻛﯜﻣﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﺑﻮﻳﺴﯘﻧﻐﺎﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ، ﺋﻪﻧﻪ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﺎﻻﮪﯩﺪﻩ ﻣﯘئامىلە ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺑﯜﻟﺪﯛﺭﯛﻟﻤﻪﻛﺘﻪ . سۈيۈملۈك ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﻣﯘﮪﻪﻣﻤﻪﺩ ئەلەيھىسسالام _ ؛ ﻛﯩﻤﻜﻰ ﺷﯧﮭﯩﺪﻟﯩﻜﻨﻰ ﭼﯩﻦ ﺩﯨﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﺭﺯﯗ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻜﻪﻥ ، ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﺋﯘﻧﻰ ﺷﯧﮭﯩﺪلاﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﻧﺰﯨﻠﯩﮕﻪ ﻳﻪﺗﻜﯜﺯﯨﺪﯗ، ﮔﻪﺭﭼﻪ ﺋﯘ ﻛﯩﺸﻰ ﺋﯜﻳﯩﺪﻩ ﯞﺍﭘﺎﺕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ . دىگەن ؛ ( ﻣﯘﺳﻠﯩﻢ، ؛ﺋﯩﻤﺎﺭﻩ؛، 156-157 ؛ ﻧﻪﺳﻪئى ؛ جىھاد .... 
ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺷﯘ ﻣﯘﺑﺎﺭەﻙ ﺧﻮﺵ-ﺧﻪﯞﯨﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ، ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻠﺎﺭﻧﯩﯔ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﻧﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺳﻪﻣﯩﻤﻰ ﺋﺎﺭﺯﯗﺳﯩﻨﯩﯖﻤﯘ ، ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﮪﯘﺯﯗﺭﯨﺪﺍ ﺑﯜﻳﯜﻙ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﻤﻤﻪﺗﻜﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﮕﯩﻰ ﺑﯜﻟﺪﯛﺭﻣﻪﻛتە. 
ﻳﯘﻗﺎﺭﻗﻰ ﺋﯩﺴﻠﺎﻡ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻤﻪﻟﯩﺮﯨﮕﻪ ﺋﺎﺳﺎﺳﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎﻕ ﺑﯩﺰ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ، ﺗﺎﺟﺎﯞﯗﺯﭼﻰ ﺧﯩﺘﺘﺎﻳﻠﺎﺭ ﺗﻪﺭﭘﯩﺪﯨﻦ يۈرگۈزۈلگەن ﺗﯜﺭﻟﻰ ﻳﻮﻟﺴﯩﺰﻟﯩﻘﻠىﺭى  تۈپەيلى ﮪﺎﻳﺎﺗﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﻐﺎﻥ ۋە ﺋېغىر جەۋرى ـ جاپا ﺯﯗﻟﯘﻣﻠﺎﺭﻧﻰ ﺗﺎﺭﺗﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥلىقنى ئىپادىلەشكە تىل ئاجىزلىق قىلىدۇ .مانا بۇنداق پاجىئەلەر ۋە  ﻛﯜﻧﺴﯧﺮﻯ تېخىمۇ  ﭼﯧﻜﯩﺪﯨﻦ ﺋﯧﺸﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﺑﯘ ﺯﯗﻟﯘﻡ ( ﺋﯩﺮﻗﻰ ﻳﯘﻗﯘﺗﯘﺵ ) ﺳﯜﻳﯩﻘﻪسلىك ـ قىرغىنچىلىقلىرىنىڭ  ﻧﯩﻘﻪﺩەﺭ قەبىھ ۋە ئېچىنارلىق ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ كۆرسەتمەكتە . شۇڭا بۇ خىل زۇلۇملاردا ھاياتىدىن ئايرىلغانلارنىڭ ، نەقەدەر ھۆرمەتلىك ـ ئەزىز  ئىنسانلار ئىكەنلىگىنى ﻛﯚﺭﯨﯟﻩﻟﯩﺶ ﺋﯘﻧﭽﻪ ﻗﯩﻴﯩﻦ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ﻛﯧﺮەك . 
  شۇ پەخىرلىك شېھىدلارنىڭ قېرىنداشلىرى بولغان بارلىق ئۇيغۇر مۇسۇلمانلىرى ئۈچۈن  بۇخىل ﺯﯗﻟﯘملارنى ﻛﯚﺭەﺵ، ﺗﻪﯕﺮﻯ ﺗﯧﻐﯩﻐﺎ ﺋﯘﻳﯘﭖ ﻳﯧﺰﯨﻠﻐﺎﻥ ﻗﯩﺴﺎﺱ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﯛﺵ ﺩىمەكتۇر  . بىز ئۇيغۇر مۇسۇلمانلىرى شۇ قىساس تارىخىنى ھەربىر قېتىم ئۇقىغىنىمىزدا  ، ئەﻧﻪ ﺷﯘ زۇلۇﻣﻐﺎ ﻗﺎﺭﺷﻰ تۇرۇپ ﮪﺎﻳﺎﺗﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﻐﺎﻧﻠﺎﺭﻧﯩﯔ , ﺋﺎﻟﻠﺎﮪ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ نەقەدەر ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﻣﻪﺭﺗﯩﯟﻩﻟﯩﻚ ئىنسانلار ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﻗﯧﺘﯩﻢ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻥ ﺑﻮﻟﻤﺎﻗﺘﺎ ! ئۇلار بىزنىڭ ئۈلگىمىز ، ئۇلار بىزنىڭ قەھرىمانلىرىمىز ، بىز ئۇلاردىن مەڭگۇ پەخىرلىنىمىز .
قەھرىمانلارنىڭ جاسارىتى ـ ۋىجدانلىقلارنىڭ ھالاۋىتى ، قەھرىمانلارنىڭ ئىشئىزلىرى ـ ئىزباسارلارنىڭ رىسالىسى . بىز شۇلارنىڭ قالدۇرغان خاسىيەتلىك رىسالىسىنى داۋاملىق ئۇقۇشىمىز كەرەك. چۈنكى بىز ھايات ﻗﺎﻟﻐﺎﻧﻠﺎﺭ ﺷﯘ ﺷﯧﮭﯩﺪﻻﺭ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﮪﯩﺴﺎﭘﺴﯩﺰ ﻗﻪﺭﯨﺰﺩﺍﺭﻣﯩز.   ﺋﻪﻧﻪ ﺷﯘ ﺷﯧﮭﯩﺪﻻﺭنى ئۇنۇتقان ۋە ئۇلار ﮪﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺳﻪﻟﺒﻰ ﭘﯩﻜﯩﺮ ﻳﯜﺭﮔﯜﺯﮔﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ، ﺑﯩﺰ ﺋﻪﻣﻪﺱ بەلكى ﺷﯘ (ﺭﻭﮪﻰ ﭘﺎﻙ) ﺷﻪﮪﯩﺪﻻﺭ ﻛﻪﭼﯜﺭﻣﯩﺴﻪ ﻛﯧﺮەﻙ !!!.
ئا.مۆلجەرلى

مەشھۇر ئالىم شېيىخ ئابدۇۋەلى قارىنىڭ قىممىيەتلىك ۋەز-نەسىھەتلەرى ۋە تەسىرلىك تارىخي - فىلىملار

ئىسلام ئۈممىتىنىڭ بىلىشى مۇھىم بولغان مەسىللەر ۋە مۇسلىمە ئاياللارنىڭ تۇل قېلىش ۋە خورلىنىش پاجەىسى

”ھەق دىن ئىسلام“نى قۇبۇل قىلغانلارنىڭ تەسىرلىك ۋە قىززىقارلىق كەچۈرمىشلىرى